Sunday 19 February 2012

Sujud Syukur Mengiringi Keputusan

15.02.2012.  Kira-kira jam 10.30 malam saya menerima mesej daripada seorang teman melalui aplikasi whatsapp. "Buka esis sekarang!". 

Demi menerima mesej tersebut, saya terkesima sebentar. Segera pula saya meminta tablet yang sedang leka digunakan oleh Diyana.

Esis adalah sistem pengurusan sumber manusia yang dikendalikan oleh Bahagian Pengurusan Sumber Manusia, Jabatan Pengajian Politeknik. Memang akhir-akhir ini saya dan rakan-rakan yang memohon kenaikan pangkat sedang menunggu-nunggu keputusan yang bakal diumumkan.

Dalam debar yang besar, terus saja saya login ke dalam laman esis.

Sungguhlah Allah maha kaya. Alhamdulillah kejayaan ini adalah rezeki anak yang bakal hadir dalam keluarga kami. Terus sahaja sujud syukur mengiringi keputusan yang cukup menerujakan. Kini saya akan beralih arah. Dari pentadbir yang mengurus hal ehwal pelajar kepada tenaga akademik sepenuh masa.

Rasa syukur  kepada Allah swt terus bergetar di sepanjang malam itu.




No comments:

Post a Comment