Sunday 14 August 2011

Ramadhan 1432H - 13

Ehya Ramdhan Kareem!!

Pendakian semakin sampai ke kemuncaknya. Hari ini sudah menjejak hari ke 13. Saya diberi ujian lagi hari ini. Tidak sihat, namun terus berpuasa. Cuma tidak sempat menunaikan taraweh berjemaah. Ada hikmah disebalik semua ini.  Maafkan aku ya Allah, ampunkanlah dosa-dosa hambaMu ini. Alhamdulillah, nikmat Ramadhan ini masih dapat saya kecap walaupun berada dalam keuzuran. 

Inilah kita manusia yang selalunya lemah - yang maha kuat hanya Allah. Saat yang terbaik untuk saya muhasabah diri. Juga kesempatan untuk saya merehatkan fizikel dan mental untuk sementara. Menilai kembali perjalanan ramadhan dan juga perjalanan hidup ini adalah mustahak sebagai panduan untuk meneruskan perjalanan yang masih berbaki. 






No comments:

Post a Comment