Wednesday 31 August 2011

Ramadhan 1432H - 29

Aduhai Ramadhan Kareem!!

Demi terbenamnya mentari hari ini
sekali lagi kau pergi
meninggalkan aku Ramadhan!!

Semoga tarbiyah Ramadhan tahun ini cukup memberi perubahan diri kepada kita semua. Semoga segala amalan yang kita lakukan dengan ikhlas mengharapkan keampunan Allah swt akan di terima Allah. Itu harapan setiap orang daripada kita.

Mari kita betulkan niat ibadah kita hanya kepada Allah swt. Kita tinggalkan segala maksiat dan kita kerjakan amal kebajikan hanya kerana Allah, bukan hanya kerana bulan Ramadhan. Ramadan akan pergi. Syawal yang akan menyusul. Kita kena sedar bahawa jika kita beribadah hanya kerana Ramadhan, Ramadhan akan pergi, jika kita beribadah henya kepada Allah, sesungguhnya Allah kekal selamanya. Pun begitu, segala yang kita lakukan samada dalam bulan Ramadhan atau bukan, segalnya hanya berpaksikan kesaksian yang satu - Allah yang esa dan Nabi Muhammad saw itu Rasullulah.

Semoga esok - hari kemenangan kepada kita. Hari yang mengembalikan kita kepada fitrah. Setelah InsyaAllah segala dosa kita diampunkan. mari kita teruskan amalan bulan Ramadhan kita - pada bulan yang berikutnya, hinggalah kita bertemu dengan Ramadhan yang akan datang - jua dengan izinNya.




No comments:

Post a Comment