Monday 29 August 2011

Ramadhan 1432H - 27

Salam Ramadhan kareem!



Semangat kakak untuk menyiapkan Video di atas akhirnya terlaksana -tidak semua dipaparkan. Along banyak membantu dalam proses mengeditkan video tersebut. Alhamdulillah wa syukurilah.

Ke bandar Kota Bharu - sekitar kedai  Kedai Jaafar Rawas - objektif mendapatkan sehelai jubah untuk Along. Perjalanan penuh sesak dengan kenderaan. Dipermudahkan Allah segala urusan hari ini. Senangnya untuk mendapatkan parking - walaupun banyak kenderaan berputaran di sana - sini! Alhamdulillah!!

Perjalanan pulang - singgah pula di Bazaar Tok Guru, Kota Bharu - solat asyar dan membeli sehelai baju melayu buat abah. Bazaar Tok Guru  adalah bagunan bazaar yang baru dibangunkan oleh kerajaan negeri Kelantan. Khabarnya semua peniaga adalah peniaga yang asalnya menjalankan perniagaan di Pasar MPKB - yang telah dirobohkan. Yang hebatnya - semua peniaga diberikan pengecualian sewa selama 2 tahun!! Banyangkan jumlah penjimatan dan keuntungan yang luar biasa bakal diperolehi oleh penjual di sini. Tetapi kenapa lot-lot kedai masih kosong? Bukan masalah sambutan , kerana orang ramai masih lagi berpusu-pusu memenuhi lot-lot gerai yang menawarkan pelbagai jenis pakaian dan produk kain itu. Apa ada isu politik dalam urusan perniagaan bazaar Tok Guru ini? Wallahuaklam.

No comments:

Post a Comment